۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۵

رئیس اداره هواشناسی اردستان‌:

افزایش دما در اردستان ادامه دارد

 افزایش دما در اردستان ادامه دارد

اردستان-رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: روال افزایش دما در اردستان ادامه خواهد داشت همچنین فعالیت سامانه مانسونی بر روی شهرستان از امروز ضعیف می‌شود.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به سامانه مانسونی که وارد منطقه اردستان شد، شرایط بارش نیز از روز پنجشنبه برای نواحی جنوب و جنوب شرقی و همچنین نواحی کوهستانی داشت که منجر به ایجاد سیل و روان‌آب شد.

وی افزود: بیشترین بارش در ایستگاه‌های زیر مجموعه هواشناسی مربوط به روستای ظفرقند به میزان ۲۴ میلی‌متر بود و به دنبال آن روستاهای نیسیان، کاشانک و شهراب بارش‌های ۱۱ تا ۱۲ میلی‌متر را داشتند.

رئیس اداره هواشناسی اردستان یادآور شد: در برخی از روستاها نیز بارش‌های بیشتری آمده بود اما مقیاس و ایستگاهی برای اندازه گیری آنها نداشتیم و صرفاً بر اساس ظاهری، سیل و روان آب‌های ایجاد شده می‌توان گفت که مقدار بارش‌ها بیشتر بوده که از جمله این روستاها نهوج، مبارکه و کهنگ است.

رمضانپور خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه مانسونی بر روی شهرستان از امروز ضعیف می‌شود و تا آخر هفته شرایط آسمانی صاف تا قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: همچنان روال افزایش دما در این شهرستان ادامه خواهد داشت و می‌تواند تا آخر هفته بین ۴۰ تا ۴۱ درجه در نوسان باشد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه در روز جمعه کمترین میزان دما یعنی ۳۳ درجه سانتی‌گراد اتفاق افتاد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در روز قبل یعنی پنجشنبه دما ۴۰ درجه بود می‌توان گفت ۷ درجه کاهش دما داشتیم.

کد خبر 5552710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha